3 tehnici de relaxare despre care trebuie sa afli mai multe

Pentru a putea face fata stresului cotidian, specialistii au descoperit fel si fel de tehnici de relaxare . Stresul reprezinta sindromul de adaptare pe care individul il realizaeaza in urma agresiunilor mediului , ansamblu care cuprinde incordare, tensiune, constrangerem forta , solicitare, mobbing . Sunt foarte multe persoane care acumuleaza toate energiile negative si le transforma in stres, apoi transmit acel stres si persoanelor din jur, de la serviciu sau in familie .

Pentru a ne elibera de acest inamic numit stres avem nevoie sa cunoastem cateva tehnici de relaxare care ne vor ajuta cu siguranta sa ne imbunatatim calitatea vietii .

Cele trei tehnici de relaxare pe care oricine trebuie sa le cunoasca

 

 1. Relaxarea cu ajutorul propriului sistem respirator !

Da, da, ai citit bine . Corpul nostru este inzestrat cu mecanisme de aparare impotriva factorilor externi negativi .

Elibereaza-te de orice gand, elibereaza-ti mintea si concentreaza-te exclusiv pe propria respiratie .

Trage aer in piept timp de 3 secunde , lasa-ti plamanii sa se umple cu oxigen proaspat. Incearca sa iti imaginezi cum intra aerul prin nas si ajunge in plamani.

Tine-l acolo timp de 5 secunde . Apoi elibereaza aerul treptat, nu tot o data. Expira usor timp de 3-4 secunde, numarand in tot acest timp .

Fa acest lucru pana scoti tot aerul din piept . Repeta totul de 4-5 ori pana simti cum agitatia si palpitatiile se reduc semnificativ .

2.Tehnici de relaxare prin vizualizare 

Aceasta tehnica a aparut in urma unui studiu de neurostiinta . In cadrul acestei tehnici de relaxare ai nevoie de o camera linistita unde stii sigur ca nimeni nu te va deranja  .

Intinde-te pe un pat, canapea sau chiar pe o saltea de gimnastica. Inchide ochii si incepe sa numeri , incercand sa te relaxezi . Inspira si expira in timp ce numeri.

Continua asa pana simti ca efectiv nu te mai gandesti la nimic. Ai reusit? Bun. Acum gandeste-te ca esti pe malul marii intins pe nisip. Pescarusii zboara deasupra marii.

Ii auzi, ii vezi . Soarele iti mangaie usor pielea . Ii poti simti caldura . Vantul adie si poti simti cum iti sufla in par . Auzi marea, ii simti briza .

Te relaxezi din ce in ce mai mult …si mai mult…si mai mult . Ok. Acum poti deschide ochii. Nu stiu tu, dar eu era cat pe ce sa adorm si cine ti-ar mai fi spus a treia tehnica daca eu adormeam? Pun pariu ca deja te simti mult mai bine .

3.Si ultima, dar nu cea din urma tehnica de relaxare este relaxarea prin detensionarea corpului .

Aceasta tehnica presupune combinarea primelor doua tehnici . Ai nevoie de un spatiu in care sa nu fii deranjat. Sa te intinzi pe spate si sa inchizi ochii . Incepe sa inspiri si sa expiri numarand.

De data aceasta vizualizaza-ti propriul corp. Bucatica cu bucatica. Fiecare muschi in parte . Acum ia-o usor cu fiecare parte a corpului pe care o simti tensionata .

Respira si imagineaza-ti cum acea zona se relaxeaza. Numara, inspira si expira pana cand simti zona detensionata .

Continua cu celelalte zone. Nu-i asa ca simti cum te afunzi din ce in ce mai mult in pat si simti  nevoia sa adormi?

 

Aceste tehnici de relaxare nu sunt singurele. Exista mult mai multe, dar vom vorbi  despre ele in materialele ce urmeaza . Pana atunci relaxare placuta !:)

 

Articole similare

Lasa un comentariu

19 − 1 =