6 ceaiuri cu efect de relaxare pe care este bine să le consumi frecvent

În viață există  momente care ne fac să fim mai puțin relaxați. Momente tensionate care îți perturbă inclusiv somnul. Activitățile de zi cu zi pot fi foarte ușor influențate de stresul cotidian. Ne pot distrage atenția. Pentru relaxare versus calmare îți recomandăm anumite tipuri de plante din care să-ți faci infuzie. Obții ceaiuri cu efect de relaxare.

Ceaiuri cu efect de relaxare – Ceaiul de tei

Acesta este recomandat nu doar persoanelor cu afecţiuni gastrice, renale sau cardiovasculare, ci şi celor cu tulburări de somn. Datorită calităţilor lui relaxante: reduce stările de agitaţie şi anxietate, combate insomnia. Două sau trei căni de ceai de tei pe zi sunt ideale pentru a menţine starea de bine şi relaxare.

Ceaiuri cu efect de relaxare – Ceaiul de valeriană

Valeriana este una dintre cele mai apreciate plante din care  poți obține ceaiuri relaxante. Rădăcina de valeriană calmează, spre exemplu, hiperexcitabilitatea nervoasă având acţiune sedativă. Cum se prepară ceaiul de valeriană? O linguriţă de rădăcină ţinută într-o cană de apă timp de o oră înainte de a se pune la fiert – poate fi un remediu perfect pentru insomniile nedorite. Două, trei căni pe zi sunt suficiente.

ceaiuri cu efect de relaxare - fructul pasiunii

Ceaiul de Passiflora (Fructul pasiunii)

Deşi denumirea te-ar putea duce cu gândul la pasiunea dintr-o relaţie, singurele proprietăţi sunt acelea de a te relaxa şi nu de a creşte adrenalina. Ceaiul de fructul pasiunii este de folos în cazul insomniilor, a tulburărilor nervoase, a nevrozelor, migrenelor, stărilor anxioase. Acesta poate fi şi un sedativ uşor pentru femeile care suferă de sindrom premenstrual, te scapă de oboseala cronică, de lipsa concentrării, stări de iritare şi depresii. Este ideal să-l bei sub formă de infuzie caldă, de 2-3 ori pe zi, iar dacă ai insomnii, este indicat să-l consumi cu 30 de minute înainte de culcare.

 

 

ceaiuri cu efect de relaxare - mușețel

Ceaiuri cu efect de relaxare – Ceaiul de muşeţel

Pe lângă rolul de a combate greaţa şi indigestia, acest ceai are şi proprietăţi de calmare a nervilor, muşeţelul fiind indicat mai ales persoanelor agitate. Acţiunea calmantă şi reconfortantă a acestui ceai ajută la scăderea nivelului de stres şi asigură un somn adânc şi odihnitor. O cană de ceai călduţ înainte de culcare îţi poate oferi aşadar o noapte liniştită şi odihnitoare, iar în perioadele mai stresante poate fi un aliant de nădejde în recăpătarea calmului.

 

ceaiuri cu efect de relaxare

Ceaiuri cu efect de relaxare – Ceaiul de salvie

Recomandat în cazul gripei şi răcelii, ceaiul de salvie – cunoscut pentru proprietăţile antiinflamatoare, antibacteriene şi antiinfecţioase – are şi calitatea de a atenua stresul. Consumat o dată sau de două ori pe zi, acest ceai (a cărui denumire provine din latinescul „salvare”, care înseamnă a salva) poate calma cu adevărat nervii.

 

Articole similare

Lasa un comentariu

14 + 5 =