Alimente sănătoase pentru un organism plin de vitalitate

Dacă organismul tău resimte oboseala mai mult decât e cazul, atunci ai nevoie să schimbi ceva la stilul de viață. Iată o listă cu alimente sănătoase!

Știm că multe mâncăruri sunt gustoase, dar că nu toate sunt sănătoase. Medicii ne recomandă să evităm alimentele super procesate și să ne concentrăm pe cele câteva grupe de alimente sănătoase. Asta dacă ne dorim un stil de viață sănătos.

1.Alimente sănătoase – legumele

Medicii ne recomandă minim 5 porții de legume proaspete în fiecare zi, care pot fi consumate drept salată sau garnitură. Acestea sunt pline de vitamine atât de necesare corpului nostru.

Este bine să consumăm legumele de sezon pentru a evita produsele tratate și crescute forțat în sere.

2. Fructele – alimente sănătoase

Fructele sunt pline de vitamine și antioxidanți naturali, dar sunt și pline de zaharuri. Așa că aveți grijă la porții dacă doriți să slăbiți sau dacă aveți probleme cu glicemia. Medicii recomandă consumul a două porții de fructe pe zi. O porție înseamnă un fruct de mărimea unui măr  normal sau un pumn de cireșe, un pumn de fructe de pădure, 2-3 prune etc.

 3. Peștele – alimente sănătoase

Este recomandat în special peștele gras – precum somonul și heringul. Acesta este bogat în acizi grași, polinesaturați și în Omega-3, dar grăsimile sănătoase nu sunt singurele beneficii pe care le avem când consumăm pește. Normele dietei alimentare din Statele Unite ale Americii încurajează adulții să mănânce în fiecare săptămână aproximativ o porție de 250 de grame de pește sau fructe de mare.

4. Nucile și semințele – alimente sănătoase

Acestea, consumate cu regularitate, aduc un aport vizibil sănătății noastre.

Nucile și semințele sunt bogate în grăsimi vegetale și de aceea au un conținut mare de calorii, aproximativ 600 kcal/100g. Încearcă să incluzi în fiecare zi, în meniul tău, nuci și semințe. O cantitate optimă ar fi de aproximativ 25-30g în fiecare zi sau o mână de semințe și nuci.

 5.Cerealele integrale – alimente sănătoase

Cerealele ne furnizează multe vitamine și minerale. Acestea au un conținut scăzut de grăsimi. Consumul de cereale integrale  este recomandat în defavoarea cerealelor rafinate. În plus, cerealele integrale oferă substanțe nutritive și fibre necesare pentru o sănătate optimă

 6. Proteinele –  alimente sănătoase

Proteinele fac parte și ele din lista de alimente sănătoase. Acestea au o sarcină foarte importantă în organism, datorită proprietăţilor plastice de construcţie a celulelor, a ţesuturilor şi organelor, dar, totodată, şi datorită rolului de transportor al mineralelor, al vitaminelor şi hormonilor.

Cantitatea de proteine pe care ar trebui să o consumăm trebuie raportată la parametrii noştri constituţionali, clinici şi biologici.

Ceea ce mâncăm se răsfrânge asupra organismului nostru și o dată cu înaintarea în vârstă începem să primim semne. De aceea este bine să păstrăm un echilibru între alimentele sănătoase și cele procesate, însă balanța să încline mai mult spre cele recomandate.

 

Articole similare

Lasa un comentariu

eleven − 9 =