Cum să avem o nutriție echilibrată în perioada postului ?

Indiferent că ținem post sau nu ținem, echilibrul din farfuria noastră este esențial pentru a fi “healthy people”. O nutriție echilibrată în post este esențială pentru sănătatea organisului nostru .

Indiferent de anotimp, organismul nostru are nevoie de alimente din toate grupele de nutrienți : carbohidrati, proteine si grăsimi . Acești nutrienți îi putem găsi cu ușurință și în alimentele pe care trebuie să le consumăm în post.

Atenție la carbohidrați pentru a avea o nutriție echilibrată în post

 

Cele mai multe persoane care doresc să țină post cad cu ușurință în capcana carbohidraților în exces . Fac exces de paste făinoase , pâine și cartofi care deși sunt alimente necesare organismului trebuie consumate cu moderație .

Pe lângă carbohidrați , pentru o nutriție echilibrată în post,  organismul are nevoie de cantitatea echilibrată de fructe și legume crude , dar și de grăsimi sănătoase pentru aportul de energie necesar unei funcționări optime .

Mai ales în perioada postului trebuie să fim atenți să suplinim lipsa grăsimilor animale cu grăsimi vegetale, ținând cont de faptul că putem consuma carne de pește numai arareori.

Pentru un aport optim de proteine în perioada postului , trebuie consumate leguminoase precum faslea, soia , mazărea și lintea . Acestea fiind bune alternative din punct de vedere al echilibrului nutrițional ale preparatelor pe bază de carne întrucât acestea au conținut echilibrat de aminoacizi .

Câteva reguli de bază pentru o nutriție echilibrată în post

1 . Consumă alimente cât mai puțin procesate. Încearcă să-ți prepari singur alimentele folosind ingrediente naturale si condimente cât mai naturale. Evita condimentele din comerț . Acelea au ca bază sarea și după cum bine știm excesul de sare nu este recomandat nimanui . Condimentele pe care le poți folosi cu încredere sunt : usturoi, cimbru, coriandru, busuioc, praf de ardei iute, piper etc. Acestea aduc chiar beneficii sănătății tale.

2.Încearcă să respecți un program regulat de mese . Mâncatul haotic chiar si în post afectează bunul circuit al organismului fiecăruia dintre noi . Chiar dacă nu suferi de diabet este recomandat ca mancatul precum un diabetic să devina o obisnuiță . Trei mese principale si două gustări sănătoase sunt tiparul ideal pentru orice om sănătos .

3. Cantitatea din farfurie trebuie să fie una normală. Mancarea de post, dacă nu este corect combinată , are tendința să nu îți alunge senzația de foame din stomac . Nu îți  pune porție dubla chiar dacă simți nevoia. Este posibil să-ți lărgești stomacul și să începi să iei în greutate .

4. Postul este perioada în care poți beneficia de fructe și legume în starea lor proaspată . Alintă-ți corpul cu diferite crudități și bucură-te de beneficiile acestora din plin . Salate de crudități, salate de fructe yami toate îți sunt la îndemână .

Pe lângă beneficiile spirituale postul vine la pachet și cu beneficii fizice. Asadar, purificare trup și suflet cu doar câteva săptămâni de post dacă alegem cu grijă alimentele .

Avocado, nuci, migdale, fasole, linte, naut sunt doar câteva dintre exemplele sănătoase pe care trebuie să le regăsim în farfurie . Acestea combinate cu salate sănătoase fără sosuri pe post de dressing vă vor face să vă simțiți sătui  .

Bucură-te de perioada postului și transform-o într-una cu multe beneficii pentru tine !

 

 

 

 

 

Articole similare

Lasa un comentariu

10 + 12 =