Înotul este unul dintre cele mai eficiente sporturi pentru organism

Atunci când vrei să-ți menții condiția fizică în parametri normali și te apuci de sport, încearcă și înotul. Acesta este cel mai recomandat sport din lume. Cu ajutorul sportului îți poți îmbunătăți cantitativ calitatea vieții. Acesta nu doar că te ajută în formarea masei musculare, dar te ajută și în procesul de detoxifiere. Organismul nostru are în permanență nevoie de diverse procedee pentru detoxifiere.

Înotul este recomandat de medici ca fiind cel mai bun sport pentru organismul nostru. Acesta pune în funcțiune toate grupele de musculare în același timp și ajută mult la oxigenarea creierului.

Circulația sanguină este și ea îmbunătățită vizibil cu ajutorul sportului.

Înotul este sportul recomandat și copiilor de la vârste foarte fragede

Singurul sport care poate fi practicat în siguranță de la vârste foarte fragede este înotul. Părinții își duc bebelușii chiar de la 3 luni pentru a lua contact cu primele lecții de înot. Niciun alt sport înafară de reflexoterapie nu este recomandat la această vârstă. Acest lucru este datorită faptului că în apă corpul plutește și  nu pot avea loc traumatisme care să deformeze coloana.  Înotul este singura activitate care le permite bebelusilor să fie independenți complet, mai ales înainte să poată merge. Apa le susține greutatea, iar ei sunt liberi să-și miște picioarele și mâinile așa cum doresc.

De altfel, bebelușii pot practica și înotul subacvatic pentru că acestora li se activează refluxul de scunfundare. Aceeași tip de reacție se produce atunci când înghițim (epiglota se închide și blochează gâtul, astfel ca să nu poată intra apa). Din acest motiv vedem destul de des bebeluși înotând sub apă cu gura deschisă. Acest reflux durează până la aproximativ 18 luni.

 

Înotul și beneficiile acestuia în timpul sarcinii

  1. Antrenează grupele mari de mușchi (brațe și picioare).
  2. Are un impact redus și un efect delicat asupra corpului.
  3. Apa împiedică supraîncălzirea și previne vătămarea prin sprijinirea articulațiilor și ligamentelor pe măsură ce înoți, ceea ce este deosebit de util pentru viitoarele mămici.
  4. Contracarează creșterea tensiunii din spate care se extinde de la nivelul burții.
  5. Te poate ajuta să îți menții greutatea într-o formă sănătoasă.
  6. Apa previne umflarea mâinilor și a picioarelor.

Articole similare

Lasa un comentariu