Nutriție corectă în sarcină. Substanțele nutritive recomandate

Pentru a te asigura că ai un bebe sănătos trebuie să ții cont de o nutriție corectă în sarcină. Ce substanțe nutritive trebuie să conțină mesele tale?

Toate femeile gravide sunt preocupate de alimentație și de un stil de viață sănătos. Sunt în căutare de idei de rețete sănătoase și de alimente care să îi ofere fătului toate substanțele nutritive de care are nevoie.

Carbohidrații nu trebuie să lipsească dintr-o nutriție corectă în sarcină

Carbohidrații reprezintă principala sursă de energie necesară organismului. Aceștia se împart în două categorii:

Carbohidrați simpli (mono si dizaharide):
  • fructe – consumă două porții pe zi, aproximativ de 200 de grame
  • lapte – de preferat să consumi variantele degresate în limita a maxim 100 de ml/zi
  • lactate fermentate – iaurtul, chefirul, sana sau lapte bătut cu  procent de grăsime scăzut
  • zahăr
  • dulciuri
  • dulceturi
  • sucuri de fructe
  • miere
  • băuturi carbogazoase
Carbohidrații complecși
  • pâine – de preferat pâine integrală
  • cereale- alege variantele integrale – ovăz, orz, grâu
  • orez – orezul sălbatic , nedecorticat sau cel brun sunt  recomandate în general
  • cartofi – mergi pe varianta de cartofi fierți deși cei prăjiți sunte delicioși, ei nu sunt sănătoși
  • leguminoase – mazore, fasole, soia
  • legume

Consumă corect carbohidrații

Diabetul gestațional se poate ține sub control doar dacă ai grijă ca din meniul tău zilnic să nu lipsească sursele sănătoase de carbohidrați. Consumați la fiecare masă, aceștia vor contribui la menținerea glicemiei în parametri normali.

Ia micul dejun la aproximativ ora 8 dimineața, iar următoarea masă la maxim 2 ore și jumătate. Intervalul dintre mesele principale ar trebui să fie cam de 3 ore.

Proteinele sunt importante pentru o nutriție corectă în sarcină

Proteinele sunt foarte importante pentru o nutriție corectă în sarcină. Venirea pe lume a bebelușului tă este un moment unic, de care trebuie să profiți la maxim. Proteinele te ajută să  menții la cote optime musculatura. Te ajută de asemenea la producerea de enzime și hormoni necesari creșterii sănătoase a fătului.

Cea mai buna sursă de fier este în carnea slabă. Proteinele vegetale se găsesc în cereale, leguminoase, nuci, orez brun, pâine integrală, cartof copt în coajă, alimente care îți aduc și fibre bune, vitamine și minerale, vitale pentru tine și pentru făt.

15-20% din necesarul zilnic alimentar trebuie să fie chiar proteinele. Un gram de proteine are 4 calorii.  Cele mai bune surse de proteine sunt:

  • lactatele
  • carnea
  • peștele
  • ouăle
  • nucile
  • leguminoasele

Lipidele

Lipidele contribuie la formarea membranelor celulare, a creierului, la transportul către celule și la asimilarea vitaminelor A, D, E si K.

Este esențial pentru tine și pentru bebelușul tău să consumi 2 porții de pește gras pe săptămână.

 

Cele mai sănătoase surse de lipide sunt:

  • uleiurile presate la rece
  • peștele
  • nucile
  • semințele

Fibrele și o nutriție corectă în sarcină

Acestea absorb grăsimile în exces și asigură senzația de sațietate și mențin o floră intestinală optimă. Fibrele se găsesc în:

  • legume
  • fructe
  • cereale integrale

Apa și o nutriție corectă în sarcină, esențiale pentru bebe

Apa este un element esențial vieții fiind gravidă sau nu. Nicio zi nu trebuie să treacă fără să consumi minim 2 litri de apă.

Atât tu cât și bebelușu sunteți alcătuiți în cea mai mare parte din apă, așa că asigură-i un mediu optim de dezvoltare.

Evită sucurile, cafeaua sau alcoolul în sarcină. Acestea pot contribui la proasta dezvoltare a fătului, iar în cazul alcoolului poate genera chiar malformații.

 

Sarea și o nutriție corectă în sarcină

Consumul de sare trebuie ținut neapărat sub control, iar acest lucru se face prin evitarea adăugării de sare în preparate sau prin evitarea consumului de alimente procesate care conțin cantități mari de sodiu.

Sarcina este un cadou de la natură și tot prin lucruri naturale o putem menține sănătoasă. Evitați pe cât posibil alimentele super procesate pentru a vă asigura că nu îi faceți rău bebelușului în curs de dezvoltare.

 

Articole similare

Lasa un comentariu