Sănătatea stomacului păstrată cu câteva obiceiuri alimenatare bune

Pentru a păstra intactă sănătatea stomacului trebuie să adopți de câteva obiceiuri alimentare. Acestea te vor ajuta să ții la distanță bolile de stomac.

De cele mai multe ori stilul de viață haotic implică mâncatul pe fugă sau înfometarea. Aceste lucruri face stomacul să devină sensibil și predispus la inflamații sau la infecții.

Mai repede de cât îți poți da seama, te trezești cu vreo gastrită sau cu un intestin iritate. Aceste boli netratate la timp pot duce la afecțiuni mai grave.

Schimbările alimentare în bine și obiceiurile culinare sănătoase te pot scăpa de aceste afecțiuni.

Obiceiuri pe care trebuie să ți le însușești neapărat!

 

Consumă numai carne slabă

Carnea slabă de pui, pește sau curcan este cea mai recomandată. Mai ales atunci când trebuie să avem grijă de sănătate, carnea slabă este un aliat de nădejde. Fiartă, la cuptor sau grătar, aceasta ne poate scăpa de problemele digestive.

Chiar dacă nu suferi de vreo bolaă poți urma acest sfat. Te va ajuta să ții la distanță afecțiunile pe viitor.

Nimănui nu-i face bine carnea cu multă grăsime sau carnea prăjită. Este de preferat să o scoatem de tot din alimentație sau să o consumăm extrem de rar. Doar când ne este poftă.

Persoanele care au dezvoltat deja ulcer gastric le este recomandată carnea tocată și fiartă. Aceasta le ușurează digestia.

Consumă lactate cu grijă

Lactatele pot fi și benefice, dar pot face și rău atunci când ai probleme digestive. Dacă de exemplu aiintoleranță la lactoză este bine să le eviți sau să consumi brânzică proaspătă de vaci și nu laptele dulce pur și simplu.

Consumi legume crucifere? Gătește-le cât mai bine!

Varza, conopida, broccoliul, ridichea sau gulia sunt legume crucifere. Acestea sunt extrem de cunoscute pentru proprietatile lor nutrivitive. Consistența lor le face foarte greu de digerat și ne pot crea probleme precum crampe, gaze sau balonare.

Datorită conținutului lor ridicat de vitamina A,  nu este recomandat să le scoatem din alimentație. â

Dacă, însă le gătești foarte bine și le consumi în cantități mici, acestea nu îți vor face probleme.

Atenție sporită la fibrele din alimentație

Atunci când vrei să detoxifiezi colonul sau să-ți reglezi tranzitul intestinal, fibrele sunt de foarte mare ajutor.

Când dorim să trecem mai ușor prin perioada în care suferim de o boală digestivă este recomandat să consumăm pâine integrală, orez brun sau fulgi din cererale integrale. Nucile, alunele și lintea conțin de asemenea fibre.

Dacă suferiți de colită ulcerativă, fibrele nu sunt recomandate deloc. Aceasta boală produce inflamații la nivelul colonului, iar fibrele sunt greu de digerat. Din acest  motiv provoacă disconfort abdominal mai mare ca de obicei.

Dozarea meselor este extrem de importantă

Cele trei mese și două gustări în fiecare zi trebuie să fie nelipsite. Atenție însă, să nu fie prea copioase.

Mâncatul moderat îmbunătățește starea de sănătate și te ferește de afecțiuni grave.

 

Respectând aceste obiceiuri alimentare reușești să-ți reechilibrezi stilul de viață și să ții la distanță afecțiunile grave.

 

Articole similare

Lasa un comentariu

14 − seven =