Sistem imunitar scăzut? Află cum îl poți menține în parametri normali!

Odată cu apropierea sezonului rece, multe persoane vorbesc despre un sistem imunitar scăzut.  Află cum îți poți îmbunătăți funcțiile organismului!

Răcelile şi virozele sunt cele care ne îngrijorează şi ne fac să ne gândim la a ne întări sistemul imunitar.  Câţi dintre noi suntem conştienţi de faptul că un sistem imunitar slab poate conduce chiar la boli care pun viaţa în pericol?

Patrick Holford, unul dintre cei mai cunoscuţi nutriţionişti din Marea Britanie. În cartea Întăreşte-ţi sistemul imunitar, se scoat în evidenţă câteva statistici alarmante legate de numărul deceselor cauzate de bolile infecţioase.

Spre exemplu, în urma unei analize a mortalităţii din Statele Unite ale Americii, între anii 1980 şi 1992, s-a descoperit o creştere îngrijorătoare cu 58% a numărului deceselor cauzate de boli infecţioase.

Iată, aşadar, cum un sistem imunitar scăzut nu provoacă doar alergii, răceli şi accese de gripă (destul de periculoase şi acestea). Acesta poate duce la boli grave cauzatoare de moarte.

Aceste statistici îngrijorătoare au scopul de a dezvolta în fiecare dintre noi conştiinţa conform căreia un sistem imunitar întărit ajută la a avea un stil de viaţă sănătos. Acest lucru ne ţine departe de boli, și nme ajută să arătăm mai bine şi să trăim mai mult.

Sistem imunitar scăzut – elemente esențiale pentru întărirea acestuia

 

Acelaşi autor vorbeşte despre şase elemente esenţiale în întărirea sistemului imunitar: alimentele, nutrienţii, plantele, exerciţiile fizice, lumina şi gândirea pozitivă.

Aceştia sunt paşii către puterea imunitară, conform opiniei lui Patrick Holford.  Acesta susţine că 60% din aportul caloric al alimentelor consumate pentru întărirea sistemului  imunitar trebuie să provină din carbohidraţi complecși.  Aproximativ 20% să provină din grăsimi sănătoase, iar restul de 20% să fie oferit de aminoacizii care alcătuiesc proteinele de bună calitate.

Nutrienţii care cresc imunitatea sunt vitaminele şi mineralele. Fiecare dintre ele având un rol important în întărirea sistemului imunitar şi în dezvoltarea optimă a organismului. Printre acestea se numără vitamina A, complexul de vitamine B, vitamina C, calciul şi magneziul, fierul, seleniul, zincul, etc.

În ceea ce priveşte plantele care cresc imunitatea acestea reprezintă cel mai vechi ajutor terapeutic al omului. Ca și exemplu avem următoarele: gheara-mâţei, boabele de soc, aloe vera, ciupercile magice (folosite mai ales în China şi Japonia). De asemenea, exerciţiile fizice practicate cu regularitate ajută la întărirea sistemului imunitar. Cele mai bune exerciţii fiind cele care fac ca pulsul şi respiraţia să ajungă la un nivel mai accelerat dar confortabil .

Un factor uitat, dar esenţial în creşterea imunităţii este lumina naturală. Aceasta ajută la producerea vitaminei D, atât de necesară oaselor puternice. De asemenea, gândirea pozitivă este un element important în dezvoltarea imunităţii. Legătura dintre starea emoţională şi forţa sistemului imunitar fiind incontestabilă. Calmul, relaxarea şi meditaţia, râsul, relaţiile pozitive, satisfacţia profesională, muzica sunt factorii benefici unei imunităţi puternice. Gândurile negative ca factori nocivi pentru imunitate pot fi înţelese ca nişte sarcini dificile, obositoare pe care creierul refuză să le ducă la îndeplinire şi pe care le amână şi le depozitează în corp sub formă de boli.

Sursă (Patrick Holford, Întăreşte-ţi sistemul imunitar. Ghid pentru combaterea infecţiilor şi prevenirea bolilor, 2016, Editura Litera) .

Articole similare

Lasa un comentariu

twenty − 6 =